مجله اخبار داغ روز

  • ۰
  • ۰

معرفی خانواده ی جدید FMTV های ارتش آمریکا

 

معرفی خانواده ی جدید FMTV های ارتش آمریکا

کامیونی که اخیرا قرار داد تولید آن، میان ارتش آمریکا و کمپانی سازنده منعقد شده است

 

گروه سلاح های پیشرفته مجله اینترنتی ائویمیز :ترجمه شده توسط مینا گلرو : در این مقاله به معرفی خانواده ی جدید FMTV های ارتش آمریکا می پردازم که نام اختصاری خانواده ی جدید A2 است.

ارتش آمریکا به تازگی قرار دادی با کمپانی سازنده بسته است و تا کنون اطلاعات کامل، فقط در مورد یکی از وسایل نقلیه منتشر شده است.

در صورت انتشار اطلاعات جدید، مقاله به روز می شود…

در سال ۱۹۹۶ ارتش ایالات متحده، پروژه ی ساخت کامیون های خانواده ی FMTV را تصویب کرد.

FMTV مخفف خانواده وسایل نقلیه تاکتیکی متوسط ​​است، برای سالهای طولانی اینها کامیون های استاندارد ارتش ایالات متحده بوده اند و طیف گسترده ای از عملیات های تدارکاتی و ماموریت های پشتیبانی را انجام داده اند.

در سال ۲۰۱۶، ارتش ایالات متحده درخواستی برای تولید ناوگان پیشرفته ای از FM2 A2 ها ارائه داد.

در این درخواست، ارتش خواهان وسایل نقلیه ای بود که در تمام زمینه های کلیدی، از جمله توان حمل بار، حفاظت قسمت زیرین، کیفیت سواری، قدرت موتور، تحرک، الکترونیک، و ایمنی ارتقاء یافته باشند.

خانواده ی “A2” نشان دهنده ی نسل جدیدی است

شرکت هایی از جمله AM General و Oshkosh Corporation به این درخواست ارتش ایالات متحده پاسخ دادند و پیشنهادات خود را ارائه کردند. دوره ارزیابی در سال ۲۰۱۷ آغاز شد، در نهایت شرکت Oshkosh Corporation به عنوان برنده انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۸ قراردادی با شرکت Oshkos برای تولید خانواده ی خودروهای FM2 A2 بسته شد، اگر چه مشخص نشده که قرار است چه تعداد از این کامیون های جدید به ارتش آمریکا تحویل داده شود. در نهایت تمام کامیون های سری FMTV موجود در ارتش ایالات متحده با کامیون های جدید FMTV A2 جایگزین می شوند.

این خانواده جدید شامل ۱۶ مدل با شاسی های ۴x4 و ۶x6 است، که قادر به حمل بارهایی به وزن ۳ تا ۱۰ تن، و تریلرهای مرتبط هستند.

 

معرفی خانواده ی جدید FMTV های ارتش آمریکا

اعضای دیگر خانواده ی A2

 

خانواده FMTV A2 را می توان به خانواده LMTV A2 (یا وسایل نقلیه تاکتیکی سبک) با پیکربندی ۴x4 و خانواده MTV A2 (یا وسایل نقلیه تاکتیکی ​​متوسط) با پیکربندی ۶x6 تقسیم کرد.

در هر دو نسخه، حدود ۹۰ درصد اجزای خودرو مانند: کابین، موتور،چرخ ها، تعلیق جلو، محور و غیره مشترک است این کار باعث می شود در هزینه ی تمام شده، بسیار صرفه جویی شود. از طرفی این امر باعث افزایش سرعت تولید می شود.

همچنین با توجه به اینکه کمپانی قصد صادرات هم دارد قیمت تمام شده ی هر دستگاه مهم است.

خانواده ی LMTV A2 به طور قابل ملاحظه ای طراحی جدیدی دارند، این تغییرات شامل افزایش فاصله بین محور طولی، طراحی جدید کابین و برخی تغییرات دیگر است.
همچنین بیشتر اجزای خودروی خانواده A2 شبیه به خانواده اصلی FMTV هستند. چنین اشتراکاتی هزینه نگهداری را کمتر و کار های تدارکاتی را آسان تر می کند.

البته قطعا کیفیت قطعات و برخی از ویژگی های اساسی یکی نیست اما با این وجود، کمپانی سازنده موفق شده با یک مهندسی درست، در عین تغییر ویژگی های اساسی، شکل کلی ماشین های نسل قبلی را حفظ کند.
این کامیون ها برای کار در نقاط مختلف طراحی شده اند.
این کامیون ها با قابلیت اطمینان، قیمت واحد پایین و هزینه های کم در نظر گرفته شده اند و برای حداکثر بهره وری در درازمدت طراحی شده اند.
کامیون های سری FMTV اصلی هم در طول عمر مفید خود این جنبه ها را نشان داده اند. همچنین کامیون های FMTV در عملیات های مختلف نظامی در عراق، افغانستان و سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته اند.

کابین زرهی LMTV A2 همان کابین خودرو های تاکتیکی سری LMTV و MTV است، با این وجود، امکان ایجاد تغییراتی در کابین، در صورت در خواست ارتش آمریکا وجود دارد.
به طور کلی خودرو دارای پیکربندی و ظاهر کاملا متفاوت است.
در طراحی کابین LMTV اصلی، موتور زیر کابین قرار داشت، تغییر وضعیت کابین باعث می شود که ارتفاع خودرو را کاهش یابد.

در خودرو های نسل قبلی، کابین حفاظت کمتری داشت اما در این نسل جدید با انتقال موتور از زیر کابین به جلوی آن، هم میزان امنیت خدمه در برابر تهدیدات از روبرو افزایش می یابد و هم ارتفاع کمتر می شود.
ارتفاع کمتر هدف قرار گرفتن وسیله را سخت تر می کند.
ظرفیت کابین وسایل نقلیه سری LMTV A2 راننده و دو مسافر است.
بر روی کابین خانواده LMTV A2 می توان زره هایی با سطوح مختلف حفاظتی نصب کرد، هنگامی که زره نصب بشود حفاظت در برابر سلاح هایی با کالیبر پایین، ترکش های توپخانه ای و انفجار مین فراهم می شود.

پیشنهادی برای نصب یک اسلحه سنگین در بالای سقف وجود دارد. از این سلاح می توان برای دفاع در برابر اهداف هوایی و زمینی استفاده کرد.

کامیون های خانواده ی جدید A2 توان حمل ۳ تن بار را دارند. این نسخه برای مواردی همچون حمل سربازان، لوازم و محموله های مختلف در نظر گرفته شده اند

 

معرفی خانواده ی جدید FMTV های ارتش آمریکا

خودروی JLTV که قرار است، ۶۱۰۷ دستگاه از آن برای ارتش آمریکا تولید شود

خانواده ی A2 بسیار متنوع است و طیف گوناگونی از خودرو های زرهی را در بر می گیرد که از این میان می توان به خودروی JLTV با شاسی ۴×۴ اشاره کرد. مطلب بعدی اینکه در ارتش آمریکا، فقط در صورتی سربازان در پشت کامیون حمل می شوند که منطقه بی خطر باشد، مثلا درون پادگان های بزرگ یا مناطقی که فاصله ی زیادی از خط مقدم دارند

صندلی نیمکت ها دارای ریل هایی جانبی است، که در صورت حمل بار می توان آنها را جمع کرد.

سربازان از یک نردبان برای ورود و خروج به قسمت باری استفاده می کنند.

قسمت باری خودرو را می توان با پارچه پوشاند، همچنین این کامیون ها می توانند تریلرها و توپ های سبک را بکشند.

سری LMTV A2 موتور قدرتمند تری نسبت به نسل قبلی دارند.

 

معرفی خانواده ی جدید FMTV های ارتش آمریکا

خانواده ی جدید A2

 

یک سیستم فشار در مرکز تایر به صورت استاندارد نصب شده است، این کامیون می تواند در انواع جاده ها سفر کند، همچنین می تواند از زمین های صعب العبور، هم بگذرد.

وسیله نقلیه را می توان با جرثقیل بارگیری کرد، مدل پایه در مدل های زیادی موجود است، این مدل ها احتمالا کامیون های کشنده، خودرو های تاکتیکی، خوردو های رزمی مهندسی و سایر نسخه های ویژه دیگر باشد.

بعضی از نسخه ها با شاسی های مخصوصی عرضه خواهند شد.

 

همچنین بخوانید:

معرفی و مشخصات تانک چلنجر ۲ + تصاویر

معرفی و مشخصات موشک بالستیک تاکتیکی سوخت جامد لورا

معرفی و مشخصات تانک آبرامز M1-ABRAMS + تصاویر

 

گرداوری و ترجمه شده توسط گروه سلاح های پیشرفته مجله اینترنتی ائویمیز

  • ۹۷/۱۰/۰۷
  • محمدرضا تقی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی